Ο σκοπός του θεατρικού σχολείου two trees εμπνέεται από το ιδανικό μίας κοινωνίας όπου η ομορφιά αποτελεί πρότυπο ζωής. Ένα ιδανικό εντός του οποίου οι άνθρωποι κινούνται έλλογα, με τις προσωπικές τους ελεύθερες και ανεξάρτητες. Με αυτό το όραμα, η σχολή two trees επιθυμεί να δημιουργήσει ένα «χώρο» μέσα στον οποίο θα παρουσιάζονται ευκαιρίες για την ανάπτυξη μιας τέτοιας προσωπικότητας. Ευκαιρίες που μπορούν να προκύψουν μέσα από την γνωριμία με την τέχνη του θεάτρου, αλλά και την τέχνη γενικότερα. Ευκαιρίες όπου, αυτά που η καθημερινότητα δημιουργεί μεν μέσα μας αλλά δεν αφήνει περιθώρια να λάβουν «σχήμα» και «λόγο» έξω μας, να μπορούν εν τέλει να εκφραστούν και να συνειδητοποιηθούν. Τέτοιες ευκαιρίες είναι  που επιζητούμε να δημιουργήσουμε μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, την ερμηνεία δεδομένων ρόλων, την δημιουργία μιας παράστασης. Τα πιο κάτω μαθήματα είναι τα μέσα δια των οποίων αυτό πραγματοποιεί ώστε να δοθούν στο άτομο δρόμοι έκφρασης και έκθεσης που λείπουν από την καθημερινότητα και που αποφέρουν αυτοπεποίθηση και αυτογνωσία.

Α) Θεατρικό Παιχνίδι
Τα παιδιά αγαπούν το θεατρικό παιχνίδι γιατί τα βοηθά να ζωντανεύουν ρόλους και να κατανοούν αβίαστα και δημιουργικά τον κόσμο που τα περιβάλλει. Πρόκειται για μια ομαδική διαδικασία που τους δίνει την δυνατότητα να συνεργάζονται και να αλληλοϋποστηρίζονται στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν κάτι από κοινού. Το παιδί νιώθει ευτυχισμένο γιατί είναι ελεύθερο να βρίσκει τρόπους να εκφράζεται : να χαίρεται, να λυπάται, να θυμώνει, να ενθουσιάζεται, να μεταμορφώνει, να δημιουργεί, να αυτό οριοθετείτε, κατανοώντας τις ανάγκες και τις δυνατότητές των συμπαικτών του.
Μαθαίνει επίσης :
- Να συγκεντρώνει την προσοχή του και να χαλαρώνει
- Να εκφράζεται λεκτικά και σωματικά
- Να εστιάζει την ουσία
- Να απολαμβάνει τη συστολή που ενδεχομένως έχει μέσω της αυτοπεποίθησης που αποκτά.
- Να ανακαλύπτει ικανότητες και δυνατότητες που ίσως δεν ήξερε ότι έχει και να μαθαίνει να παρατηρεί, να σέβεται και να αξιοποιεί αντίστοιχες ικανότητες και των άλλων προς όφελος της ομάδας.
- Να δοκιμάζει τις αντιδράσεις και τα συναισθήματα που προκαλούν στους άλλους οι επιλογές του μέσα σε ασφαλές περιβάλλον, γεγονός που θα το θωρακίσει και θα του προσφέρει συναισθηματική ωριμότητα και εν συναίσθηση.

Β) Η εξάσκηση στην υποκριτική
Ο κύριος σκοπός του μαθήματος αυτού είναι η προσέγγιση του υποσυνείδητου του μαθητή, βάση του οποίου το παίξιμο θα οικειοποιηθεί με τον αυθορμητισμό της ζωής. Μία απόλυτα πειθαρχημένη και απαιτητική διαδικασία που έχει στόχο να ψυχαγωγήσει τους μαθητές και να καλλιεργήσει το πνεύμα τους. Η προσπάθεια ανίχνευσης των εκφραστικών μέσων και δυνατοτήτων των μαθητών, μέσα από μια πρώτη στοιχειώδη επαφή με τα θεατρικά κείμενα, οι ασκήσεις αυτοσχεδιασμού με έμφαση στην επικοινωνία, τη συγκέντρωση, την ελεύθερη έκφραση, την επεξεργασία φωνητικών και σωματικών δυνατοτήτων, το φτιάξιμο χαρακτήρων – όλα αυτά συμβαίνουν στην προπόνηση και αναλύονται υποκειμενικά για να οδηγήσουν τον μαθητή σε μια αληθινή κατάσταση ενώ βρίσκεται στη σκηνή.

Γ) Αυτοσχεδιασμός
Παιχνίδι που σκοπεύει να δώσει την ευκαιρία στα παιδιά ν’ ανακαλύψουν κάποιες εμπειρίες και να παίξουν με αυτές. Υπηρετεί βαθύτατες υπαρξιακές ανάγκες και συμβάλει στην αυτογνωσία και την αυτοσυνείδηση. Είναι εδώ που ο μαθητής – ηθοποιός θα φέρει στην επιφάνεια αυτό που ήταν κρυμμένο, θα ενθαρρυνθεί να το δοκιμάσει, αν το εκθέσει και να το προβάλει. Κατά την διάρκεια του αυτοσχεδιασμού και μέσα σε ένα κλίμα εμπιστοσύνης, οικειότητας και ασφάλειας δίνουμε κίνητρα στην ομάδα (μέσα από συγκεκριμένες διδόμενες «νοηματικές εικόνες») και εμπνέουμε τα παιδιά στο να διοχετεύσουν δημιουργικά την ενέργεια τους έτσι ούτος ώστε να αποκτήσουν δεξιότητες και εμπειρίες. Καθοδηγούμε τα παιδιά να ανακαλύψουν τις δυνάμεις τους, να υπερβούν τις αναστολές και να αντιμετωπίσουν τις αδυναμίες τους.

Δ) Επιμελής Κίνηση
Μέσα από τη σωματική έκφραση το παιδί απελευθερώνεται και εκφράζει συναισθήματα που συχνά αδυνατεί να κάνει με τον λόγο. Σκοπό έχει να αποκτήσει ο μαθητής ελευθερία και αίσθηση του χώρου, να μάθει να ανταποκρίνεται στο ρυθμό και την μουσική, και γενικότερα να αποκτήσει ένα εκφραστικό όργανο, ένα άνετο και ευέλικτο κορμί, με ζωντανή, φυσική φαντασία. Η πρακτική του συνίσταται στην εργασία ευαισθητοποίησης και εκγύμνασης των σωματικών δυνητικοτήτων (ευλυγισία, ευκινησία, ισορροπία, αντοχή, αναπνοή, κιναισθησία, συναισθησία, κ.α.)

Ε) Ορθοφωνία
Η αγωγή του λόγου έχει σκοπό να αναπτύξει στον ηθοποιό ένα ισορροπημένο φωνητικό όργανο ικανό να μεταφέρει σκέψεις και συναισθήματα, η κατάλληλη εκφορά λόγου και η προσοχή που δίνεται στην αναπνοή είναι τρόποι με τους οποίους εργαζόμαστε. Βοηθά στο ξεπέρασμα των δυσκολιών που έχουν σχέση με την γλωσσική επικοινωνία και τον προφορικό λόγο.

Στ) Η ανάλυση και το φτιάξιμο χαρακτήρων
Το μάθημα αυτό επικεντρώνεται στην ανάλυση και κατανόηση των εννοιών, της εποχής και της αρχιτεκτονικής που κτίζει ο συγγραφέας με έμφαση στον χαρακτήρα-ρόλο, επικεντρώνοντας στα εξωτερικά/εσωτερικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά του, στις σχέσεις του με άλλους χαρακτήρες, στις ανάγκες του, στους στόχους του κ.τ.λ.

Ζ) Μουσική Αντίληψη
Στόχος της μουσικής αντίληψης (Παιδείας) είναι η καλλιέργεια του ακουστικού κόσμου, ώστε με αυτό να μπορούμε να αποκτήσουμε μια βαθύτερη αντίληψη και γνώση της μουσικής αλλά και όλων των τεχνών που συνδέονται με αυτή. Αυτό γίνεται με παράλληλη ανάπτυξη των θεωρητικών γνώσεων για την μουσική (πρακτικών και ακουστικών) αλλά και την ακρόαση και ανάλυση μουσικών έργων που στάθηκαν σημαντικά στην ιστορία του πολιτισμού. Τα μαθήματα αυτά είναι χρήσιμα για καλλιτέχνες από όλο το φάσμα των τεχνών, για νέους αλλά και για όποιο ενήλικα έχει μουσικές αναζητήσεις.

Η) Πρόβα –Παράσταση
Οι μαθητές ασχολούνται με τις πρόβες διαφόρων έργων ποικίλων εποχών και νοοτροπιών, όπου εφαρμόζουν την τεχνική που αποκτούν από τα άλλα μαθήματα και σύναμμα ανακαλύπτουν ελλείψεις που πρέπει να συμπληρωθούν. Σε ένα μάθημα πρόβα, οι μαθητές μαζί με τους εκπαιδευτικούς συμμετέχουν ισότιμα στο να ανακαλύψουν την γνώση και να την εξελίξουν. Η παράσταση, στην ουσία, είναι μέρος της θεατρικής Αγωγής. Είναι η στιγμή κατά την οποία ο μαθητής με ευχαρίστηση εκθέτει τον εαυτό του με γενναιότητα προκειμένου να μοιραστεί κάτι δικό του με τον κόσμο. Γίνονται έτσι κοινωνοί σε μία πορεία δημιουργίας όπου διερευνούν νοήματα που εμπεριέχονται στην ψυχή τους. Μία παράσταση δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τα απιδιά να συζητήσουν και να δράσουν μαζί. Καθώς συμμετέχουν στην διαδικασία μάθησης, αποκτούν σταδιακά όλες αυτές τις ικανότητες-κλειδιά, που είναι απαραίτητες για να καταστεί δυνατή η επικοινωνία με τους άλλους. Έτσι τους δίνονται οι ικανότητες να αναπτύξουν συμπεριφορές που απαρτίζουν τη σύγχρονη δημοκρατική πολιτότητα.

Μέσα στις δαιδαλώδεις και ιλιγγιώδεις καταστάσεις που η καθημερινότητα επιβάλλει, τόσο λόγο των βιοτικών μεριμνών όσο και χάρη των επαγγελματικών υποχρεώσεων και απαιτήσεων, καταστάσεις οι οποίες επιβεβαιωμένα πλέων οδηγούν άτομο και κοινωνία σε κρίση, η διάνοιξη καινούργιων δρόμων προβάλλει ως ανάγκη. Δρόμων οι οποίοι δεν θα αποτελούν φυγή, αλλά κανάλια δημιουργίας δυνάμεων, αυτών που η καθημερινότητα καταναλώνει δίχως να αναπληρώνει. Μία μικρή συνδρομή στη διάνοιξη τέτοιων δρόμων είναι που επιθυμούμε να καταθέσουμε μέσω του θεατρικού σχολείου two trees.

Οι εγγραφές άρχισαν.
Περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων.
Πληροφορίες στο τηλέφωνο 99 38 46 06.
Βρείτε μας επίσης

         


facebook και στο instagram

 

     
  ΒΡΕΣ ΕΠΙΣΗΣ :
Μαθήματα Θεάτρου για Νέους και Παιδιά άνω των 4 ετών από το Θεατρικό Σχολείο Two Trees με τον Σταύρο και την Κατερίνα Λούρα